Author Topic: Deshima Sounds general talk  (Read 48538 times)

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
Re: Deshima Sounds general talk
« Reply #15 on: 05 October 2008, 02:26:39 »
YOU ROW BEAT

Offline marise

• Parapara Addict
    • mijn LJ
« Reply #16 on: 05 October 2008, 18:23:29 »
ik vroeg mij ookal af waarom Deshima, trots op de Nederlandse handelsposten?
☆ ♥ a dream is a wish your heart makes 。。。♪ ♥ ☆

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #17 on: 05 October 2008, 19:01:05 »
Natuurlijk!

En verder was het zo best wel duidelijk een link tussen Koudland en Japanland. (:
YOU ROW BEAT

Offline Spekje

• Mega NRG Member
  • HURRR
« Reply #18 on: 08 October 2008, 19:22:38 »
Hohoho! :sherlock:
Ik heb lekker vrij kunnen regelen! :sherlock:
En ook een slaapplek dichter bij Den Haag dan mijn eigen bedje :awesome:

En mijn outfit drama is ook opgelost. Weet al precies wat ik aan ga trekken :sherlock: Booyah!
:sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock::sherlock:

Offline Dope

• Euronoob
  • *
« Reply #19 on: 08 October 2008, 19:40:44 »
Flyers liggen nu ook op de haagse hoge school !  :awesome:

Offline Noodles

• Mrs. Clooney
  • Parapara Addict
  • Nespresso, what else?
    • ジジ☆ぶろぐ
« Reply #20 on: 08 October 2008, 19:54:25 »
[Japanoloog-mode] Deshima was niet echt iets om trots op te zijn eigenlijk. De Nederlanders waren trots omdat zij als 1 van de weinige mochten handelen met Japan, maar wat er echt gebeurd was was dat ze ergens op een eiland gedropt worden zodat de Japanners al hun handelingen konden checken. Ze gebruikten de Nederlanders om zo meer over het Westen te weten, en hielden ze op het eiland met mooie praatjes.[/Japanoloog-mode]

Had een heel vak over Nederlanders in Deshima gehad, daarom deze betweterij. XD

Offline DX|Hatake_Kakashi

• ☆自演乙☆
  • Euro Warrior
  • その目 だれの目 ?
« Reply #21 on: 08 October 2008, 20:00:48 »
ah verklaart een hoop :P
PSN en xlivegamertag: DXHatakeKakashi

TIMOTEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
« Reply #22 on: 08 October 2008, 20:09:56 »
Deshima was niet echt iets om trots op te zijn eigenlijk. De Nederlanders waren trots omdat zij als 1 van de weinige mochten handelen met Japan

In dit geval, handelen wij in muziek. Onze feest wordt in een muziekstijl geleverd wat populair is is japanse clubs. Op Animecon en Abunai na, is er niemand hier in nederland die een japans gerelateerde feest geef op zo'n grotere schaal. xD

maar wat er echt gebeurd was was dat ze ergens op een eiland gedropt worden zodat de Japanners al hun handelingen konden checken. Ze gebruikten de Nederlanders om zo meer over het Westen te weten, en hielden ze op het eiland met mooie praatjes.

En in ons geval is dit andersom, dat wij van het oosten wilden wteen. xD

To punish and enslave... ( ºДº)

Offline Rin

• NEE!
  • Member Of Fire
« Reply #23 on: 08 October 2008, 20:54:30 »
[Japanoloog-mode] Deshima was niet echt iets om trots op te zijn eigenlijk. De Nederlanders waren trots omdat zij als 1 van de weinige mochten handelen met Japan, maar wat er echt gebeurd was was dat ze ergens op een eiland gedropt worden zodat de Japanners al hun handelingen konden checken. Ze gebruikten de Nederlanders om zo meer over het Westen te weten, en hielden ze op het eiland met mooie praatjes.[/Japanoloog-mode]

Had een heel vak over Nederlanders in Deshima gehad, daarom deze betweterij. XD
dunno of dit true is, heb welleens boeken gelezen dat het was puur om de handel te verbeteren maar dat het verder een vrij bekoelde relatie was. Toch stonden een aardig zooitje hollanders toen bekend om hun banden met de hogeren uit Japan.

Nederland destijds toch wel het land wat de wereld kaalplukte.

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #24 on: 08 October 2008, 20:58:55 »
tbh kan het mij weinig schelen. Het is een coole naam, en de link tussen Nederland en Japan is duidelijk. Ofniet? :')!

Overigens heb ik wel het verhaal van Gigi vroeger geleerd.
YOU ROW BEAT

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
« Reply #25 on: 08 October 2008, 21:10:42 »
Enige wat ik weet is dat de VOC aan de macht was. xD

Oh wacht, die bastards hebben mijn voorouders geplunderd. :p

To punish and enslave... ( ºДº)

Offline Rin

• NEE!
  • Member Of Fire
« Reply #26 on: 08 October 2008, 21:15:24 »
tbh kan het mij weinig schelen. Het is een coole naam, en de link tussen Nederland en Japan is duidelijk. Ofniet? :')!

Overigens heb ik wel het verhaal van Gigi vroeger geleerd.
Ik meot er wel bijzeggen dat het me opvalt heoveel verschillende versies van de geschiedenis van Japan en verbonden landen vroeger rondzwerft. Komt ook door de kuthouding van Japan over hun eigen geschiedenis en dingen zo aanpassen dat ze geen gezichtsverlies hebben. Volgens mij weet bijna niemand meer heo het in die tijd in dat land echt was. Was ooit ook hele discussie over op Aniway forum

Offline Noodles

• Mrs. Clooney
  • Parapara Addict
  • Nespresso, what else?
    • ジジ☆ぶろぐ
« Reply #27 on: 08 October 2008, 21:33:29 »
Ik meot er wel bijzeggen dat het me opvalt heoveel verschillende versies van de geschiedenis van Japan en verbonden landen vroeger rondzwerft. Komt ook door de kuthouding van Japan over hun eigen geschiedenis en dingen zo aanpassen dat ze geen gezichtsverlies hebben. Volgens mij weet bijna niemand meer heo het in die tijd in dat land echt was. Was ooit ook hele discussie over op Aniway forum

Daarom lezen wij ook oude bronnen uit die tijd. Wat wij voor ons college had gebruikt zijn de Deshima Dagregisters, geschreven door de Nederlandse opperhoofden die in die tijd in Deshima woonden. Er was toen maar weinig hogere machten in Japan die echt in de handelaren geinteresseerd waren, alleen maar op hun spullen. Er was maar 1 persoon uit de hogere machten die degelijk geinteresseerd was in de Nederlandse cultuur en dat was Toyotomi Hideyoshi. Het leuke is, hij was de generaal die bekend stond om zijn gruwelijke executies van christenen in Japan. Maar het was dankzij deze meneer dat Nederlanders in zo'n hoge aanzien stond bij de Tokugawa. Door Hideyoshi mochten zij elk jaar een reis naar de shogunaat brengen om daar hun cadeaus te brengen. Maar het is ook dankzij hem die de Nederlanders steeds aan het lijntje houdt door ze steeds en steeds maar weer de terugreizen uit te stellen waardoor de VOC steeds in grote geldproblemen kwamen vanwege het lange verblijf van de Nederlanders.
« Last Edit: 08 October 2008, 21:35:45 by Noodles »

Offline Rin

• NEE!
  • Member Of Fire
« Reply #28 on: 08 October 2008, 21:49:57 »
mjah ikweenie, wat ik ent typte was wat ik toen las uit zo;n boek over die tijd, beetje shady periode was het in die tijd. Ik heb alelen altijd sterk diee dat er geknoeid word in de geschiedenis boeken in het algemeen ook. Wij lerne ook niks of weinig over de Nederlandse gruwelijkheden.

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #29 on: 09 October 2008, 00:05:35 »
Geen enkel land leert zijn eigen inwoners over de zwarte pagina's van haar verleden. Duh.

Hey, wanneer is dit een geschiedenisles geworden? XD
YOU ROW BEAT