Author Topic: J-Core  (Read 9764 times)

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
J-Core
« on: 06 June 2007, 20:56:08 »
Zoals je de titel ziet, wil ik het hebben over J-Core. Je zou denken dat J-Core alleen hardcore is, maar dat is niet zo. J-Core is een algemene term voor Japanese Hardcore, maar heeft een heel divisie aan muziek onder zich.
J-Core bestaat uit de verschillende stijlen: (Speed)Rave, Hardstyle, Makina, (Happy)Hardcore, Terror, Speed/Breakcore. De meeste bekende artiest dat bijna iedereen wel kent is DJ Sharpnel. Maar zoals elke muziek stijl zijn er natuurlijk meerdere artiesten. Zelf was ik ook begonnen met Sharpnel, en naarmate ik me interesses erin had verdiept ben ik tig andere artiesten wezen leren kennen. Bemini spelers die voornamelijk Beatmania spelen hebben vast ook ooit van Teranoid gehoord.

Anyways, ik vroeg me af wie er wat van weten en wat jullie ervaringen mee zijn. Any stories ?
« Last Edit: 17 August 2007, 15:48:38 by Neodash Zerox »

To punish and enslave... ( ºДº)

Offline unclero

• ロリコン is not a crime!
  • Euronoob
  • *
Re: J-Core
« Reply #1 on: 07 June 2007, 07:38:20 »
Kweenie, k luister alleen lolicore qua JCore... en dat is meestal van Sharpnel, of ken jij er meerdere? ;)

Offline Superlevenloos

• La Nafa~
  • Super Euro Master
  • COME IN YOUR BIRTHDAYSUIT
    • dA account
« Reply #2 on: 07 June 2007, 09:52:49 »
Erm... het enige waar ik het van ken is van de disco's op conventies ^^; Ben meer een Jrock persoon enzo.. =X
MAAR! Ik vond het wel altijd leuk klinken dus denk dat ik inderdaad maar eens wat moet gaan luisteren. Any suggestions?

Offline DX|Hatake_Kakashi

• ☆自演乙☆
  • Euro Warrior
  • その目 だれの目 ?
« Reply #3 on: 07 June 2007, 16:01:55 »
DJ sharpnel is altijd wel ok om naar te luisteren en helaas ken ik geen andere artiesten T.T
PSN en xlivegamertag: DXHatakeKakashi

TIMOTEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
« Reply #4 on: 17 July 2007, 12:06:23 »
Na een maand revive ik dit topic maar weer eens, niks te doen tijdens me pauze. xD

Lolicore (in dit geval is het speedrave) zoals hoe Unclero zegt, wordt meestal inderdaad gemaakt door DJ Sharpnel (Jea + Lemmy). Er zijn niet veel artiesten die lolicore maken. Ik ken wel 1 of 2 in me achterhoofd, weet alleen niet door die het geproduceerd is.

Wat in de buurt komt, dus eigenlijk meer speedrave (de wat normalere nummers), worden gedaan door producers zoals RedALICE, MPT en nog een hele shitload of producers.

Qua suggestions, zou ik zeggen, luister eerst naar Sharpnel muziek, dat valt in het algemeen J-core (95% van de animegangers kennen Sharpnel), en zo was ik ook begonnen. Zelf was ik in de begin periode een gabber geweest, dus ik had al liefde voor Hardcore. Maar over de jaren heen, ben ik een kenner geworden in J-Core, en draai ik ook J-Core op conventies zoals Animecon en Abunai.

Ik zal eens een keer al me mixjes uploaden zodat jullie een beetje de stijlen kan proeven. Zijn niet al te beste mixjes, maar zijn wel live gemixt wat ik ook op Animecon/Abunai 2006 had gedraaid.

Offline shiner

• Acon God
  • Euronoob
  • *
« Reply #5 on: 17 August 2007, 15:38:57 »
Altijd al afgevraagd waar je de grens legt waarneer je iets J-core noemt en waarneer niet. Moet de producent Japans zijn? Het label waarop het uitkomt? De vocals (als er vocals in voor komen).
By the way, de meest bekende binnen deze community, zal inderdaad wel sharpnel zijn. Globaal voert Yoji Biomehanika toch wel de boventoon. Op alle grote feesten en clubs is hij toch wel geweest (Sensation, Mysteryland, Dancevalley, Godskitchen Global Gathering, Gatecrasher, Dance valley, etc.). Hij is ook betrokken bij een label, Hellhouse, waar ook wel wat aardige namen gereleased hebben (Remo-con). Zal hier wel "minder "in de smaak vallen omdat het toch wel onder Hardstyle valt, maar zeker geen persoon om te missen.
Thats what life is, you get the wind knocked out of you, time after time, but you just won't quit because you don't want to stop playing the game!

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
« Reply #6 on: 17 August 2007, 15:47:59 »
De grens van J-Core is vrij simpel. Grootste is natuurlijk dat het gereleased is op een japans label. Dan heb je natuurlijk ook de artiest, maar hoeft niet altijd japans te zijn.

Zo heb je Mugenjou project (een real life vriend van mij) dat niet eens 20km van me vandaan woont, maar toch op Sharpnel Sound had gereleased. Hoewel zijn muziek een beetje westers klinkt, valt het toch onder J-Core. Zo heb je ook nog andere artiesten.

As for vocals, japanse artiesten gebruiken ook gewoon engelse vocals. :)

Je zou denken dat Yoji Biomehanika onder J-Core valt, maar is niet zo. Ik zag net pas dat ik een fout had gemaakt. NRG valt niet onder J-Core, en wat hij draait is voornamelijk NRG tot Techno achtig. Wel kan ik zeggen dat ik hem 2 jaar geleden op Defqon-1, Almere strand had zien draaien in de techno-area, en draaide erg goed naar mijn mening.
« Last Edit: 17 August 2007, 15:49:49 by Neodash Zerox »

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #7 on: 17 August 2007, 17:20:57 »
Yoji Biomehanika draait inderdaad zijn eigen 'HARD DANCE'-style. Dit is niet hardcore, maar meer techno/trance/dance.

En, volgens mij is het verschil hardcore/j-core hetzelfde als pop/j-pop. (;

J-Core is trouwens meestal wel melodieuzer dan andere soorten hardcore. Vaak neigt het meer richting de happy-kant. Of makina.
YOU ROW BEAT