Author Topic: Super Euro Flash Stepmania Community Pack  (Read 29577 times)

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
Super Euro Flash Stepmania Community Pack
« on: 20 May 2009, 15:11:34 »
Mij kwam onlangs het geweldige idee te binnen schieten om vanuit SEF een songpack te maken voor Stepmania. Jeweetwel, dat DDR-spel wat ze nog steeds veel te veel gebruiken. Er zitten tegenwoordig nauwelijks nieuwe nummers tussen, en dat is misschien een leuke gelegenheid om onze muziek wat vaker ten gehore te brengen.

Ik zat zo te denken aan muziek als eurobeat, hyper techno, trance, house en j-core als genre's. Dus zo'n beetje wat je op SEF kan vinden, en Deshima Sounds kan horen. Ik denk dat we minstens een man of 4/5 nodig hebben om het een beetje te vullen, aangezien ik hoop dat we een pack met zo'n 20 nummers kunnen verspreiden. Ook iemand met grafisch creatief talent mag van zich laten horen. : D

Desnoods kan ik liedjes wel op maat knippen en voorzien van juiste bpm/offset/anderecrap. Het gaat me meer om de pijltjes die geplaatst moeten worden, en dat gaarne voor alle moeilijkheidsgraden (Beginner t/m Heavy, en Challenge optioneel).

Mensen die dit een leuk idee vinden, laat van u horen. Mensen die mee willen werken, laat harder van u horen!

Misschien leuk om het af te hebben met ChibiCon, zodat we toch nog ergens te vinden zijn? : D

En de mensen die niet weten hoe je zoiets maakt, vreest niet. Het is gewoon in StepMania zelf te vinden, en het draait allemaal om op de juiste plek 1, 2, 3 of 4 in te drukken, en het werkt! Desnoods fix ik wel een korte handleiding of iets. ; D

Dit is een interest check, trouwens. Volgende stap komt pas als er genoeg mensen mee willen doen. (:
« Last Edit: 20 May 2009, 15:27:34 by MK☆ »
YOU ROW BEAT

Offline Superlevenloos

• La Nafa~
  • Super Euro Master
  • COME IN YOUR BIRTHDAYSUIT
    • dA account
Re: Super Euro Flash Stepmania Community Pack
« Reply #1 on: 20 May 2009, 22:50:57 »
*raises both hands in the air* Count me in! : D

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #2 on: 21 May 2009, 19:01:09 »
Jeeej! Weet je hoe het werkt? :P

Nullsoon zou ook wel mee willen doen, maar die moet ik nog even uitleggen hoe het werkt. XD

MEER MENSEN!??!?
YOU ROW BEAT

Offline Bloodlust

• Horsehead
  • Member Of Fire
  • Jah Harriegatto!!
« Reply #3 on: 22 May 2009, 14:13:21 »
Ik speel nog steeds regelmatig Stepmania, als ik die song editor uitgevist krijg kan ik meehelpen.
Heb gisteren toevallig 2 dance pads besteld voor het spel.
I can't be your Superman!

Offline Superlevenloos

• La Nafa~
  • Super Euro Master
  • COME IN YOUR BIRTHDAYSUIT
    • dA account
« Reply #4 on: 22 May 2009, 16:48:49 »
Helaas niet D: Maar... je kan het toch uitleggenm? : D en anders is er toch wel IETS wat ik kan doen? D:

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #5 on: 22 May 2009, 17:05:24 »
Het is niet zo heel moeilijk. Ik zal vanavond/morgen wel een korte handleiding maken enzo~ Ik had al een halve tutorial op m'n site staan, maar dat deel kan ik desnoods wel doen voor jullie (vereist precisie en nauwkeurigheid, anders klopt het niet ;P).

WELKE LIEDJE(S) WILLEN JULLIE DOEN? : D

Oh, en kan er ook iemand helpen met awesome graphics maken? Ieder nummer moet een banner en een background hebben, en het pack zelf moet ook een banner hebben. ;x
YOU ROW BEAT

Offline Sai Kyou

• Euronoob
  • *
« Reply #6 on: 22 May 2009, 18:42:22 »
Geweldig goed idee.
Vroegah was ik eens begonnen met stepfiles -of hoe heet het ook al weer- maken.. Had wat gemaakt voor Stop your self control en wat andere nummers, maar heb het nooit echt goed afgewerkt. Tevens zijn mijn stepfiles en de rest van mijn Stepmania collectie -en alles- verloren gegaan in een hdd crash...
Maar ja, ik ben niet goed met pijltjes zetten, ik heb gewoonweg niet genoeg uithoudingsvermogen om urenlang bezig te zijn met pijltjes zetten, testen of het een beetje loopt, veranderen, repeat process. Met photoshop ben ik helaas ook niet vaardig.
Maar ik zal wel blij met vreugd en genot, tevens een beetje vrolijkheid jullie toejuichen vanaf de kantlijn. Misschien zal ik m'n ouwe fmaxjes eens een keer onder het stof vandaan moeten halen als er weer eens wat leuke euroeuropowah liedjes te stampen zijn!
SEB146=sunny evening drift stint

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #7 on: 23 May 2009, 00:50:35 »
Handleiding-achtig ding voor het maken van simfiles. Als je mij een nummer stuurt dat je wil doen, kan ik stap 1 t/m 3 voor je doen, zodat je alleen de pasjes erop hoeft te maken.

http://www.eatenbrains.com/archives/2009/05/23/simfile-tutorial-part-4

Ik hoop morg.. uhm.. vandaag deel 5 te kunnen maken, en dan is het een heel eind af. Denk ik. :')

Heb nog wat andere mensen gevonden die voor de sake of eurobeat mee willen helpen. Deadline 10 juni doen? 13 juni is ChibiCon. =)
« Last Edit: 23 May 2009, 01:44:48 by MK☆ »
YOU ROW BEAT

Offline Mizu

• ~*Paralyze*~ Bouncy Rikku
  • Super Euro Master
« Reply #8 on: 23 May 2009, 09:12:52 »
Hey leuk idee ^___^ nu heb ik tenminste misschien weer een reden om mee te doen  met DDR ^__^v

Offline Holo

• Mega NRG Member
« Reply #9 on: 24 May 2009, 12:33:28 »
zodra ik thuisben (vrijdag) zal ik wel even kijken/proberen iets degelijks te bouwen    geen zekerheid of et lukt tho :p
"dit smaakt als blauw"

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #10 on: 24 May 2009, 13:06:38 »
Desnoods stuur je me het nummer, kan ik het timen voor je. Want dat is het lastige/precisiewerk van alles. Als dat gedaan is, heb je best snel een chart gemaakt.

Oh, en op zich kan je beginner/easy laten zitten, want die kan ik zelf ook wel in drie tellen maken. ;P!

Ik hoop vanavond/morgen deel 5 van die tutorial online te kunnen pleuren~
YOU ROW BEAT

Offline Vixion

• 4ch for life!
  • Parapara Addict
« Reply #11 on: 25 May 2009, 10:59:59 »
Als je me wat logo's geeft van SEF en wat scherm afmetingen zal ik PS eens opstarten en kijken of ik ook kan contributen )

Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent.

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #12 on: 25 May 2009, 11:07:02 »
* MK* is van mening dat SEF een nieuw logo nodig heeft. :clbrt:
YOU ROW BEAT

Offline Vixion

• 4ch for life!
  • Parapara Addict
« Reply #13 on: 25 May 2009, 11:57:32 »
Lolz )
Zal eens kijken wat ik kan doen haha
Maar schermafmeting? 800x600 1024x768 1200x900 1600x1200 ???////?

Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent.

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #14 on: 25 May 2009, 14:24:19 »
Het gaat om wallpaper-sized plaatjes die als backgrounds voor liedjes gebruikt moeten worden (800x600 is goed genoeg, want de focus ligt er niet echt op), en om songbanners. Songbanners zijn de plaatjes die je in het menu ziet. Deze zijn 256x80, en hierop staat de titel en artiest van het nummer, en zijn all spiced up. Ook de packbanner heeft dit formaat, en is te zien als je de 'map' kiest in StepMania. Omdat er nog geen nummers vast staan, kan je nog geen backgrounds en songbanners maken, maar een packbanner is wel al mogelijk~
YOU ROW BEAT