Nou, wat ik voor de meeste van jullie heb verzwegen ga ik nu vertellen.
Zoals de afgelopen tijd had ik verteld over dat ik last had van me hart en dat ik naar de doktor was geweest. In tussentijd was ik zelf 4 keer naar de huisarts geweest allemaal vanwege me hart, en uiteindelijk was ik doorverwezen naar de cardioloog.
Vandaag was weer een hartfilmpje van mij gemaakt en me bloeddruk gemeten (140/80 en dat is perfect, en ik had eerst 170/100). Ik had een tijdje geleden een holteronderzoek gehad, en dat is een 24 uurs onderzoek met een hartkastje om me hart op te meten, en moest ook de tijden schrijven over wat ik deed.
Na 10 dagen zou ik me uitslag krijgen, en na 14 dagen kwam me uitslag binnen bij de huisarts, en 3 dagen later kon ik het ophalen. :/
Me huisarts zei van de week al tegen mij dat ik me geen zorgen hoef te maken, dus was ik al een beetje gerust gesteld, maar nog niet helemaal. De cardioloog heeft het vandaag iniedergeval geconfirmed.
Wat is het nou, me hart maakt extra slagen. Zeg maar als bijvoorbeeld in een minuut 60 hartslagen een normaal hartritme is, maakt mijn hart 70. Dus na een tijdje klopt ie als het ware 2 keer.
Iniedergeval, de cardioloog zei iets over wat er een beetje aan de hand was en het is onschadelijk voor me leeftijd. Er zitten meerdere factoren in maar ik weet zeker dat de grotste oorzaak stres was.
Mijn volgende afspraak is pas in half mei, dan gaat er een echo van me hart gemaakt worden en dan moet ik fietsen en daarna gelijk de uitslag.
Anyways, als mijn holteronderzoek zo lang duurt voor uitslag en mijn volgende uitslag ook bijna 2 maanden is, ben ik er nu van overtuigd dat er niet zoveel aan het hand is. Wel blijft het feit dat ik die hartkloppinggen blijf voelen..
Ohwell, ik ben tenminste blij.