Es kijken of ik tips voor je hebt
ZO te lezen heb wat moeite ook met kiezen wat je ECHT wilt met je opleiding e.d.
Dit probleem had/heb ik ook.
Ik zal je eerlijk opbiechten...ik was een meisje die mode HAATTE....ik ging mode doen om te kunnen cosplayen en me eigen kleding te kunnen maken zodat ik niet zo vast zou zitten aan die 'troep' in de winkels.
Ik heb met tranen achter de naaimachine gezeten omdat ik ervan overtuigd was nooi tmet een machine te kunnen werken en ook het feit dat is zo teringsnel ging. 'FUCK ken ik dit ding ooit besturen ;__;??'
Oefening baart kunst.
En zo is dat in alle opleidingen.
Dan nog iets over die 'eisen' voor een opleiding....er zitten toch ook genoeg klootzakken tussen op school tijdens gym (en dat zijn ook van die leraren)
supercharismatisch persoon, geweldig sportief met een topconditie, kan goed dingen uitleggen, kan goed voor een groep staan, kan goed mensen entertainen en is alert is wat je had getypt.
- Ok je moet niet verlegen zijn en dus kunnen praten en ergens over kunnen beginnen met praten dit wekt intresse in jouw op bij de mensen die je leert enzo.
- geweldig sportief??? ja in de dingen waar je les in geeft wel. Maar een toprenner zal toch ook niet snel gaan roeien???
- kan goed dingen uitleggen....zie punt 1
- voor een groep staan...zie ook punt 1
- kan goed mensen entertainen.....zie punt 1
- is alert: erg belangrijk i.v.m. blessures.
dus als je punt
1 2 en
6 aan voldoet.....kun je met de tijd ook makkleijk aan punt 3,4 en 5 doen ^__^
Vaardigheden kun je aanleren
Ik kon nooit rekenen (nog steeds niet) en ik doe kassa werk met veel rekenwerk tafels van 1 t/m 10 + extra kaartjes kinder of uitrijkaarten e.d.)
Tuurlijk heb ik een spiekbriefje...maar tegenwoordig hoef ik er niet vaak meer op te kijken omdat ik die vaardigheid heb ontwikkeld.
NOOIT TE JONG OM TE LEREN RIGHT??? Dan zou ik ook niet aan mijn eisen voldoen aan de mode
- is modeieus
- altijd bezig met kleding
- kan goed technieken aanleren
(dit was ik allemaal NIET en heb ik wel aangeleerd omdat ik daar open voor stond)
Over Jiu Jiutsu. Ok dit is wel lastiger. Soms zijn er bepaalde dingen in het leven die we niet aan kunnen leren. Zijn we dan dom of gehandicapt??? Nee, we zijn mensen die het proberen. Mocht ook het proberen niet lukken moet je je erbij neerleggen dat niet alles kan wat je zo graag zou willen...al doe je toch zo je best. Ik doe me best voor mode, maar ik zal nooit zo perfect zijn als Yaya Han. Waarom niet? omdat zij altijd bezig is geweest en vrijwel telent heeft en oog voor kunsten...haar oog rijkt dus verder dan de mijne.
MAAR daarentegen is er altijd een optie om ver genoeg te komen.
Je moet alleen ECHT willen en er ECHT tijd voor nemen
Bespreek dit probleem eens met je leraar. Misschien heeft hij een goede hometraining voor je of kun je wat extra tijd krijgen voor dit soort dingen.
Vraag hem desnoods om jou gewoon als pispaal te nemen om dingen te laten zien zodat je ernaast/ebij staat wat er gebeurd.
zo en nu een hug