Ik ben 2 weken geleden weer geopereerd aan mn oude wond (waarvoor ik in December geopereerd werd) daar zat nog een abces maar dan dieper en de wond van mn vorige abces was een fistel geworden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fistelv <---- uitleg.
Die fistel daar hebben ze een seton doorheen gedaan (een soort van buisje/draadje) zodat ie uhm droog komt te liggen/uitgeput raakt en zodat al het vuil en voch er uit is. Mijn fistel liep door mn sluitspier heen naar mn dikke darm. Dat ie door mn sluitspier loopt is heel erg vervelend want ze kunnen je sluitspier niet open leggen, najah kan wel maar dan krijg ik dus incontinentie (geen controle meer over mn sluitspier) en je begrijpt dat ik daar niet echt veel zin in heb en al helemaal niet omdat ik pas 20 ben.
Nou k heb nu weer een gat dus bij mn kont die gelukkig aan t dichtgroeien is, herstel gaat helaas heel erg langzaam. Veel langzamer dan de andere keer. K kan nu gelukkig wel al zitten en lopen maar ben snel duizelig en moet zoiezo 3 keer spoelen per dag + elke keer als ik naar de wc ben geweest.
Op zich zou ik naar buiten kunnen en eindelijk weer wat dingen kunnen ondernemen was het niet dat mn ontlasting erg dun blijft en ik soms OPEENS naar de wc moet en dan ook moet rennen want door de operatie kan ik het nog niet goed ophouden. Daarna moet meteen weer gespoeld worden. Ik ben dus bang dat als ik op straat loop/in de bus zit/ supermarkt whatever dat k ook opeens naar de wc moet en dan heb ik een probleem.
Hmmm wat nog meer... oh jah, najah mn ontlasting blijft dus dun en ik ben erg afgevallen. Mn eetlust is wel iets minder maar ik eet nog wel, k woog mezelf vanmorgen en volgens mij is onze weegschaal zoiezo niet goed maar laten we zeggen dat ik op die weegschaal voordat k geopereerd was eerst 52 woog, vlak voordat k et ziekenhuis inging nog een keertje 50, dat wilde ik houden want onder de 50 wilde k niet zitten. Nou woog ik me vanmorgen en nu weeg ik 46,5 >__________<. Ik merk ook dat mn buik helemaal plat is en dat ik gewoon veel magerder ben. T is niet afzichtelijk ofzo XD maarjah niet goed. Als t blijft aanhouden deze week (ik ga even proberen wat meer te eten en wat meer vettig voedsel kijken of ik iets aankom) nog meer afval enzo of ik kom niet aan ga k naar de dokter.
Al die symptomen, blijvende diarree, misselijk, die abcessen en fistels, minder eetlust, vermoeid en dus afvallen terwijl je gewoon eet horen allemaal bij de ziekte van crohn. Ik ben daar al is vluchtig op getest en dat bleek negatief maar het zou dus zo maar is kunnen dat ik het WEL heb....of krijg....
Ik weet niet waarom ik het hier allemaal vertel want het is best genant en nou niet echt voor iedereen maar blijkbaar moet ik het kwijt want op t moment boeit het me allemaal niet echt meer wie t nou weet en wie niet... misschien heeft iemand t zelf gehad of iemand in zn omgeving en kan me tips/hulp bieden.
drama mode off...