Author Topic: Wat heb jij vandaag voor slechts meegemaakt ?  (Read 577033 times)

Offline stifffmeister

• Burnhaas
  • Member Of Fire
Re: Wat heb jij vandaag voor slechts meegemaakt ?
« Reply #810 on: 19 May 2008, 12:35:14 »

@MK: Martin wil die man echt het levenzuur maken dus echt letterlijk helemaal kaal plukken.
En Hij wil natuurlijk ook proberen om die man achter de tralies te krijgen.

Als het goed is, heeft die overleden vader een levens verzekering, zoals de rest van ons. Het klinkt hard, maar de levensverzekering is juist om de begravenis/crematie te regelen. Dat was bij mijn vader iniedergeval wel zo.

Maar nogmaals, veel sterkte. :(

Dat was dus een probleem.

Ze moesten zoveel dingen regelen hij wist ook niet of zijn vader een levensverzekering had.
Het zijn dingen voor martin waar hij nooit aan heeft gedacht.

Ze zijn dus ook door allen financiele gevens aan het door spitten.
En alles aan het uitzoeken.

Ik heb martin ook alleen even op de begravenis kunnen spreken.
Maar er kwamen zoveel mensen dat zelf mensen bij de kerk buiten stonden te wachten omdat het zo druk was.

Wat martin nou wil is de man die zijn vader heeft aangereden helemaal kaal plukken en er voor zorgen dat die man nog een paar jaartjes kan gaan zitten.

En daar zijn ze nu natuurlijk mee bezig.

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #811 on: 19 May 2008, 12:55:17 »
Myea, die man 'terug laten betalen' of 'boeten' kan ik wel snappen, maar het leek net alsof het Martin enkel om het geld ging, zoals er gepost werd. En dat lijkt me écht nooit het geval te kunnen zijn. ;x
YOU ROW BEAT

Offline Drawtothemusic

• SUPERCHARGED!
  • Mega NRG Member
  • I want to believe
    • Supercharged
« Reply #812 on: 19 May 2008, 14:51:22 »
T wil ook niet helemaal lukken met mij...

Zaterdag kreeg ik post van de IB groep met het bericht dat de situatie van mijn moeder veranderd was en mijn toelage was veranderd. Je kent de brieven vast wel, meestal schrik je van het nieuwe bedrag en krijg je een week daarna er weer 1 waar het goeie bedrag instaat.

Bij mij stond er onder dat ik teveel studietoelage had ontvangen en ik een kortlopende schuld had van 1050,-. Eerst dacht ik dat het niet klopte en dat mn gegevens niet verwerkt waren van toen ik uitwonend was. Ik moest namelijk pas geleden allemaal bewijzen zoals huurcontract opsturen om te bewijzen dat ik recht had op die uitwonende beurs die ik toen kreeg.

Vandaag heeft mn pa gebeld en die schuld staat er dus echt. Die moet ik echt terug betalen. Ze hebben mn moeders inkomen vergeleken met dat van vorig jaar en dat is veel meer plus nog wat andere dingetjes blijkbaar.

Nu komt het hele verhaal, ze hebben mn stufi opnieuw berekend, wat ik eigenlijk hoor te krijgen en dat is 104 euro ofzo. Dat krijg ik t/m Juli en dan heb ik geen recht meer op stufi en een OV mits ik een vervolgopleiding ga doen (dat wil ik maar daarvoor ben ik nog niet aangenomen en misschien word ik daar zelfs voor afgewezen). Ze houden nu mn stufi in tot Juli. Dus 3 x 104 euro. Als ik dan geen recht meer heb op mn stufi krijg ik een acceptgiro thuisgestuurd met het resterende bedrag (wat dan dus iets meer dan 700 euro is) wat ik binnen 4 weken!!!!! moet terugbetalen.

Juli...juli de maand waarin ik naar Japan ga en hard gespaarde centjes heel erg nodig heb...Op t moment heb ik daarop 1500,- waar dus 700 euro vanaf gaat zoals t er nu naar uit ziet... 800 euro voor een maand Japan...daarvan moet ik nog slapen, eten en reizen....Je begrijpt wel dat ik gigantisch in paniek ben, helemaal overstuur was want dit heb ik absoluut nooit zien aankomen. Helemaal omdat mijn moeder altijd op 0 gezet werd wat betreft die berekeningen voor Stufi. Nu staat ze nog steeds op 0...

Dus jah...what to do.....cancellen is uitgesloten. Ik ga Japan niet cancellen daarvoor. Alles is geregeld en ik kan die vakantie goed gebruiken na al die ziekenhuis bezoeken...

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #813 on: 19 May 2008, 14:56:20 »
You sure dat die schuld enzo klopt? Want ze maken nogal wat fouten daarzo. Ik heb destijds ook teveel stufi gehad (eigenlijk hebben ze me twee maanden langer doorgefinanciëerd terwijl ik niet meer op school zat), en had toen ook opeens een lening. En pas dit jaar hoef ik dat terug te betalen (telkens in parten van 45 euro en nogwat centen). Ik weet niet precies hoe ze dat allemaal uitrekenen, maar als ik jou was zou ik er nog eens achterna gaan, en desnoods rond een tafel te gaan zitten met iemand die het allemaal uit kan leggen enzo. ;x
YOU ROW BEAT

Offline Noodles

• Mrs. Clooney
  • Parapara Addict
  • Nespresso, what else?
    • ジジ☆ぶろぐ
« Reply #814 on: 19 May 2008, 17:40:03 »
Jaaa Amber, je moet meer info vragen bij IBG, want ik heb ook zoveel gezeik gehad daarbij. Echt alles nachecken of die schuld wel echt klopt. Zo niet, moet je even kopie maken van de huurcontract van die periode + de loonstroken van de tijd dat je bij GUNK werkte meesturen waarop aanduidt dat je toen daar gewoond en gewerkt hebt. Of stuur desnoods een kopie van je bankafschrift waarop staat dat je in die periode je huur had betaald.

Edit: oh wacht, het gaat nu dus om je moeders jaarloon of niet? Klopt het dat ze teveel betaald kreeg? Zo niet, haar jaarloonstrook opsturen.
« Last Edit: 19 May 2008, 17:41:42 by Noodles »

Offline Drawtothemusic

• SUPERCHARGED!
  • Mega NRG Member
  • I want to believe
    • Supercharged
« Reply #815 on: 19 May 2008, 17:53:52 »
T gaat om mn moeders loon, dat van Antwerpen dat is allemaal goedgekeurd. Mn ma heeft vandaag gebeld en t schijnt dat dr loon aanzienlijk hoger was dan het jaar dr voor. Mn moeder claimt zelf dat ze niet veel loonsverhoging heeft gehad en dat het misschien aan dr winstuitkering lag die dit jaar hoger was maar dat is niet aanzienlijk meer dan vorig jaar....

Ik laat mn ma idd nog wel even kijken naar dr loonstroken en alles...

Offline Drawtothemusic

• SUPERCHARGED!
  • Mega NRG Member
  • I want to believe
    • Supercharged
« Reply #816 on: 21 May 2008, 10:09:30 »
Toen ging er nog meer fout T_T.....

Vandaag heb ik dus mn eindpresentatie met mn groepje en daarna hoor ik of ik geslaagd ben. Laat het nou net zijn dat de trein stopt bij Bilthoven door een wisselstoring die de hele dag kan duren >_<... Via een andere stad omreizen kan niet want k kan alleen naar Amersfoort maar die sneltrein moet ook langs Bilthoven. Streekbussen staken dus dat kan ook niet... aan de conducteur een oplossing gevraagd maar die is heel simpel: Je kan vandaag niet naar Utrecht.

GREAT! Ik ben er dus niet bij mn eindpresentatie... volgens mn groepje heeft het niet zulke grote gevolgen aangezien ik al geslaagd ben voor presenteren bij mn individuele examen. We worden alleen nog beoordeeld op Advies, Samenwerking en Eindproduct... Khoop dat ze me die beoordeling kunnen geven...

K word gebeld na de presentatie en dan hoor ik het....bah XD dit voelt gewoon net als het wachten op je middelbare school diploma. Het wachten tot je mentor je belt of je geslaagd ben XD...damn

Offline Noodles

• Mrs. Clooney
  • Parapara Addict
  • Nespresso, what else?
    • ジジ☆ぶろぐ
« Reply #817 on: 21 May 2008, 11:50:35 »
Damn Amber het zit je echt niet mee. >.<;;

En.. ben je geslaagd? =)

Offline Drawtothemusic

• SUPERCHARGED!
  • Mega NRG Member
  • I want to believe
    • Supercharged
« Reply #818 on: 21 May 2008, 13:00:24 »
Mn groepje belde dat alles goed was en ik ook gewoon beoordeeld zou worden. Ik was geslaagd enzo.
Toen werd ik gebeld door iemand van de examencomissie die zei dat ik aanwezig moest zijn om een beoordeling te krijgen, ze wist waardoor ik niet aanwezig was maar zei dat veel studenten daardoor later waren maar niet dat studenten afwezig waren. Dus ik legde er uit dat er voor mij geen andere manier is om naar Utrecht te komen. Dat snapte ze wel.

K moet nu wachten op een telefoontje van de afdelingsleider die een afspraak met me gaat maken om me te beoordelen. Ik moet nu ipv met mn groepje ALLEEN presenteren en uitleggen wat ik allemaal heb gemaakt, waarom en wat mijn hele rol was in ons groepje. K moet vertellen hoe de samenwerking verliep etc. Dus opeens was ik NIET meer geslaagd en als t heel even tegenzit dan weet ik vandaag het antwoord ook nog niet.

Mn zusje had gehoord van mij dat ik wel geslaagd was vlak voordat ze naar school ging omdat k dat toen nog dacht. DIe heeft mn moeder en alles gebeld dus ik kreeg al allemaal smsjes met: GEFELICITEERD, GESLAAGD KBEN TROTS OP JE. Terwijl k nog helemaal niet geslaagd ben...dat maakte t allemaal nog 10 keer erger en ik raakte overstuur door alle tegenslagen die k de afgelopen maand heb gehad dus jah... k moet alles er even uithuilen...kheb alleen nu niemand om tegen te praten enzo...dus yes alweer een kut dag...

Offline MK☆

• Administrator
  • Go Beat Crazy
    • EatenBrains
« Reply #819 on: 21 May 2008, 13:04:25 »
Amberrr! <3

Je bent gewoon geslaagd joh, vind ik. Hoe kan je nou niet slagen als je alleen hoeft te vertellen hoe het is gegaan en wat jouw deel was aan die presentatie enzo. Het is meer dat ze je iets moeten zien presenteren, denk ik. Volgens mij kan je één minuutje gaan vertellen dat alles goed was gegaan, en dat je dit en dat hebt gedaan, en blabla, en dan kan je weer naar huis want dan ben je geslaagd.

Dus! Niet verdrietig zijn! >: (!
YOU ROW BEAT

Offline Mizu

• ~*Paralyze*~ Bouncy Rikku
  • Super Euro Master
« Reply #820 on: 21 May 2008, 14:27:07 »
indeed jij bent gewoon geslaagd hoor.
Ik denk eerder dat ze gewoon zekerheid van je willen hebben en dat ze die diploma allang achter de hand hebben.
Ik denk dat ze gewoon uit jouw mond nog even willen horen hoe het was gegaan.

En zusjes roddelen nou eenmaal. XD ze is waarschijnlijk zelf te blij geweest en heeft het zelf doorgeluld. Zie het maar dat ze blij voor je is.
En je moeder zal heus wel trots op je blijven. Wel of nog niet geslaagd. Daar zijn mama's voor.  :hug: :hug:

En wij zijn hier natuurlijk om gewoon jouw verhaaltje ff aan te horen (lezen) en daarom zijn wij gewoon jouw praatmuurtje. Dus knal het er gewoon uit.  :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Offline Superlevenloos

• La Nafa~
  • Super Euro Master
  • COME IN YOUR BIRTHDAYSUIT
    • dA account
« Reply #821 on: 21 May 2008, 15:57:38 »
Gister Natuurkunde verknald en vandaag Bio... ben dus weer gezakt ;___;
... hoe moet ik dit in godsnaam aan me moeder vertellen...?

Offline Febru

• *sniff.
  • Site moderator
  • Super Euro Master
« Reply #822 on: 21 May 2008, 16:17:06 »
Hoe weet je dat nu al?
I mean; biologie, dat zijn best wel veel open antwoorden toch?

En als het je beter laat voelen, zullen we de rest van.. mr.blabla z'n tanden eruit beuken? : D

@Amber; .. uh yeah, pretty much wat de rest zei. Komt wel goed

~Hippie love en happiness enzo! : D

""Can you feel my invisible touch?"

Offline Radslag

• Bow chicka bow wow
  • Mega NRG Member
  • Hakuna Matata
« Reply #823 on: 21 May 2008, 20:54:48 »
Kheb echt een huge ass blaar op me duim.. en die doet zeer T_T...
Did someone call for a hairy plumber?..
Bow chicka bow wow~

Offline Mizu

• ~*Paralyze*~ Bouncy Rikku
  • Super Euro Master
« Reply #824 on: 21 May 2008, 22:59:06 »

had jij toendertijd niet aan je moeder aangegeven dat je het niveau te hoog vond???
Of ben ik nu schandalig in de war met iemand anders .__.?