Vandaag naar t ziekenhuis geweest weer. Algemene onderzoeken gedaan, gepraat, gewogen, gemeten, buik, longen, hart geluisterd, bloed geprikt etc.
Bloed is echt totaal niet goed, bezinking is hoog, ontstekingen zijn erg hoog in mn bloed (en dus in mn lichaam bij mn darmen), veel te weinig ijzer en dus bloedarmoede etc etc.
Moet woensdag terug komen voor HET onderzoek der onderzoeken...namelijk een coloscopie aka het slang-in-je-kont-kijkonderzoek. Ze gaan met een slang van 1 cm met een cameraatje er in gemonteerd naar binnen en richting mijn dikke darm. Tijdens dat die weg word afgelegd word er door die slang lucht in je darmen gepompt om alles wat breder te maken wat dus voor pijnlijke krampen kan zorgen.
Door middel van die camera kunnen ze dan zien of ik een ontsteking aan mn darm heb, een fout in mn immuunsysteem en dus een chronische darmziekte als ziekte van Crohn of Colitis Ulcerosa.. OF misschien wel iets heel anders...of niks. Mochten ze iets vinden dan delen ze dat meteen mee + dat ze een stukje weefsel meenemen er uit (doet geen pijn) ter onderzoek. Die uitslag krijg ik dan volgende week donderdag.
Voor het onderzoek krijg ik wel een roesje, dus een kalmerings middel waar je wat slaperig van word zodat je het allemaal iets minder erg meemaakt. T duurt 15 min tot 30 min, ligt er aan hoe gecompliceerd je darm loopt. Mag die dag ook gewoon naar huis weer.
MORGEN moet ik mn darmen helemaal leeg maken en tussen 14:00 en 19:00 moet ik 4!!!!!!!! liter water drinken met 1 of andere oplossing er door wat een laxerend effect geeft om mn darmen helemaal leeg te maken. Morgen wordt dus ook geen fijne dag >___< aangezien ik denk ik voornamelijk op het toilet zit. T is allemaal geen pretje maar hopelijk wordt er woensdag het 1 en ander al een stuk duidelijker =(....