Author Topic: Wat heb jij vandaag voor slechts meegemaakt ?  (Read 577157 times)

Offline Mizu

• ~*Paralyze*~ Bouncy Rikku
  • Super Euro Master
Re: Wat heb jij vandaag voor slechts meegemaakt ?
« Reply #600 on: 13 February 2008, 19:40:21 »
Es kijken of ik tips voor je hebt
ZO te lezen heb wat moeite ook met kiezen wat je ECHT wilt met je opleiding e.d.??? Dit probleem had/heb ik ook.
Ik zal je eerlijk opbiechten...ik was een meisje die mode HAATTE....ik ging mode doen om te kunnen cosplayen en me eigen kleding te kunnen maken zodat ik niet zo vast zou zitten aan die 'troep' in de winkels.
Ik heb met tranen achter de naaimachine gezeten omdat ik ervan overtuigd was nooi tmet een machine te kunnen werken en ook het feit dat is zo teringsnel ging. 'FUCK ken ik dit ding ooit besturen ;__;??'
Oefening baart kunst.
En zo is dat in alle opleidingen.

Dan nog iets over die 'eisen' voor een opleiding....er zitten toch ook genoeg klootzakken tussen op school tijdens gym (en dat zijn ook van die leraren)
supercharismatisch persoon, geweldig sportief met een topconditie, kan goed dingen uitleggen, kan goed voor een groep staan, kan goed mensen entertainen en is alert is wat je had getypt.
- Ok je moet niet verlegen zijn en dus kunnen praten en ergens over kunnen beginnen met praten dit wekt intresse in jouw op bij de mensen die je leert enzo.
- geweldig sportief??? ja in de dingen waar je les in geeft wel. Maar een toprenner zal toch ook niet snel gaan roeien???
- kan goed dingen uitleggen....zie punt 1
- voor een groep staan...zie ook punt 1
- kan goed mensen entertainen.....zie punt 1
- is alert: erg belangrijk i.v.m. blessures.
dus als je punt 1 2 en 6 aan voldoet.....kun je met de tijd ook makkleijk aan punt 3,4 en 5 doen ^__^
Vaardigheden kun je aanleren
Ik kon nooit rekenen (nog steeds niet) en ik doe kassa werk met veel rekenwerk tafels van 1 t/m 10 + extra kaartjes kinder of uitrijkaarten e.d.)
Tuurlijk heb ik een spiekbriefje...maar tegenwoordig hoef ik er niet vaak meer op te kijken omdat ik die vaardigheid heb ontwikkeld.
NOOIT TE JONG OM TE LEREN RIGHT???
Dan zou ik ook niet aan mijn eisen voldoen aan de mode
- is modeieus
- altijd bezig met kleding
- kan goed technieken aanleren
(dit was ik allemaal NIET en heb ik wel aangeleerd omdat ik daar open voor stond)

Over Jiu Jiutsu. Ok dit is wel lastiger. Soms zijn er bepaalde dingen in het leven die we niet aan kunnen leren. Zijn we dan dom of gehandicapt??? Nee, we zijn mensen die het proberen. Mocht ook het proberen niet lukken moet je je erbij neerleggen dat niet alles kan wat je zo graag zou willen...al doe je toch zo je best. Ik doe me best voor mode, maar ik zal nooit zo perfect zijn als Yaya Han. Waarom niet? omdat zij altijd bezig is geweest en vrijwel telent heeft en oog voor kunsten...haar oog rijkt dus verder dan de mijne.

MAAR daarentegen is er altijd een optie om ver genoeg te komen.
Je moet alleen ECHT willen en er ECHT tijd voor nemen
Bespreek dit probleem eens met je leraar. Misschien heeft hij een goede hometraining voor je of kun je wat extra tijd krijgen voor dit soort dingen.
Vraag hem desnoods om jou gewoon als pispaal te nemen om dingen te laten zien zodat je ernaast/ebij staat wat er gebeurd.

zo en nu een hug  :hug:

Offline Radslag

• Bow chicka bow wow
  • Mega NRG Member
  • Hakuna Matata
« Reply #601 on: 13 February 2008, 23:26:03 »
Weinig aan toe te voegen aan dit ^ Gewoon goed nadenken waar jij je het best bij voelt. Veranderen kan en is vaak moeilijk hetzelfde geld voor nieuwe dingen aanleren. Greets and good luck
Did someone call for a hairy plumber?..
Bow chicka bow wow~

Li1986

• Guest
« Reply #602 on: 13 February 2008, 23:33:54 »
Maja op punt 1,2 en 3 (goed dingen uitleggen, conditie en voor een groep staan) word je getest tijdens de toelatingstest en dat zijn 3 eigenschappen die niet echt goed zijn ontwikkeld en dat zien ze meteen tijdens die test en dan word je gelijk op afgewezen (er zijn zoooooveeeeel mensen die die opleiding willen doen dusja..).

Bovendien weet ik niet eens zeker of ik het echt wil of niet, ik bedoel; ik ben er zo erg mee bezig dat ik mezelf zowel geestelijk als lichamelijk aan het uitputten ben (heb ldagelijks vreselijke spierpijn en ben echt kapot aan het eind van 1 dag) en ik vind dat nou niet echt bepaald gezond bezig zijn en dat gaat mij echt veel te ver om alleen al door een toelatingstest heen te komen... daarbij komt ook nog dat ik slecht ben in grote hoeveelheden informatie tegelijk opnemen dus dat maakt studeren nou niet bepaald prettig. Dus nu probeer ik een beetje na te gaan denken over wat realistisch is maar tegelijkertijd in mn straatje past.

Misschien moet ik maar gewoon fulltime blijven werken en naast mn werk een paar cursussen volgen ofzow. Dan verdien ik en geld en ben ik toch wat dingetjes aan het leren:chinrub: . Ik vind nu ik erover nadenk (en dat doe ik nu al like de hele dag) dat nog niet eens zo'n slecht idee....

Mja thnx voor de lieve reacties <3, doet me goed ^^

Offline Mizu

• Super Euro Master
« Reply #603 on: 13 February 2008, 23:50:04 »
awwwwwwww  :hug:

Kijk desnoods ff indeed bij wat cursussen.

en jups leef helemaal met je mee over het lichamelijk en geestelijk uitputten. De laatste tijden begin ik ook namelijk erg over me opleiding te twijfelen...ben 2e jaar (ga richting 3e) en heb me taken van de 1e klas niet eens af (dit vanwege gebrek aan hulp op school ook)
5 dagen stage 2 dagen (in weekend) werken, daarnaast cosplay, daarnaast mijn collectie voor Japan aan het maken (ik denk niet dat ik veel broeken en rokken daar pas :P XD )
twijfels over hoe lang ik me werk nog behoud en daarmee studie 200,- achteruit gegaan en sta ik weer teveel in het rood >_< acon komt eraan, disco, workshop, wil nieuwe vids maken en dus locaties regelen en zoeken.

Kortom...24-hour bussiness ofzo X__X

Zrog ervoor dat je op z'n minst aan 7,5 a 8 uur slaap komt (7 kan ook nog) zo kun je frisser voor de dag komen. Eet extra fruit en vitaminen, neem naast je maaltijd een Supradyn in (een energy bruistablet)
los je op in water en drink je in 1x leeg (best smerig en ranzig maar het werkt wel als je het een paar dagen gebruikt al) om het goed tot werking te laten komen is slapen wel belangrijk zowieso.

hmm...come to think of it...this bedtijd voor mij XD. Ik volg het bovenstaande ook niet goed genoeg en daarom ben ik zo MOE en gestresd omdat niks lukt omdat ik moe ben.

dus gewoon chil blijven doen. Ga wat meer op onderzoek uit

Li1986

• Guest
« Reply #604 on: 14 February 2008, 00:09:14 »
awwwwwwww  :hug:

Kijk desnoods ff indeed bij wat cursussen.

en jups leef helemaal met je mee over het lichamelijk en geestelijk uitputten. De laatste tijden begin ik ook namelijk erg over me opleiding te twijfelen...ben 2e jaar (ga richting 3e) en heb me taken van de 1e klas niet eens af (dit vanwege gebrek aan hulp op school ook)
5 dagen stage 2 dagen (in weekend) werken, daarnaast cosplay, daarnaast mijn collectie voor Japan aan het maken (ik denk niet dat ik veel broeken en rokken daar pas :P XD )
twijfels over hoe lang ik me werk nog behoud en daarmee studie 200,- achteruit gegaan en sta ik weer teveel in het rood >_< acon komt eraan, disco, workshop, wil nieuwe vids maken en dus locaties regelen en zoeken.

Kortom...24-hour bussiness ofzo X__X

Zrog ervoor dat je op z'n minst aan 7,5 a 8 uur slaap komt (7 kan ook nog) zo kun je frisser voor de dag komen. Eet extra fruit en vitaminen, neem naast je maaltijd een Supradyn in (een energy bruistablet)
los je op in water en drink je in 1x leeg (best smerig en ranzig maar het werkt wel als je het een paar dagen gebruikt al) om het goed tot werking te laten komen is slapen wel belangrijk zowieso.

dus gewoon chil blijven doen. Ga wat meer op onderzoek uit
Ja maja, heel veel mensen die me goed kennen zijn ook echt bang dat ik helemaal opgebrand raak en weer terugval in mn depressie en ergens is dat ook wel heel erg logisch, want lichamelijk en geestelijk sloop ik mezelf hiermee en genoeg slapen veranderd weinig aan het geestelijke effect. Soms vraag ik me wel eens af of ik wel echt een opleiding wil doen of dat ik dat alleen maar wil omdat dat van me verwacht word (ik weet t; tis geen goeie manier van denken maar er zijn in t verleden nou eenmaal dingen gebeurd waardoor ik constant het gevoel heb te moeten doen wat anderen van me verwachten).

Dus ik denk dat ik voorlopig eerst wil blijven werken en daarnaast wat cursussen ga oppakken (wat ik in mn vorige post ook al zei). Mja wil voordat ik een besluit hierover maak eerst advies inwinnen bij anderen om te horen wat zij ervan vinden ^^ en idd wat jij al zei wat meer op onderzoek gaan en verschillende mogelijkheden bekijken ...

Ben trouwens wel benieuwd hoe jij zoveel dingen tegelijk/naast mekaar doet als ik dat zo lees O_o ...
« Last Edit: 14 February 2008, 00:10:48 by Li1986 »

Offline Neodash Zerox

• Hardcore TANO*C
  • Forum Moderator
  • Euro Warrior
  • Hardcore TANO*C
    • Deshima Sounds
« Reply #605 on: 14 February 2008, 08:38:59 »
Daar kan ik op antwoorden. Ze is nogal een gedreven persoon. Ze werkt zich uit de nete week op week. En na haar werk/stage gaat ze alsnog door met werken aan haar hobby enzo. Volgens mij heeft ze pas echt rust als ze bij mji is.

Maarja, dat heb ik ook als ik bij haar ben. xD

En wat slechts meegemaakt vandaag ? Ik ben weer op werk.. xD

To punish and enslave... ( ºДº)

Offline Mizu

• Super Euro Master
« Reply #606 on: 14 February 2008, 08:58:57 »
Jo heeft gelijk...
Zoals nu heb ik koopavond..ik hoef pas om 13:00 te beginnen..een meestal sta ik toch 8:00 op om me dingen te doen.
Pas als ik voel dat het niet meer gaat neem ik me rust.
Het werk moet me uit me handen genomen worden wil ik ermee stoppen..en bij Jo ken ik niet verder en wat gebeurd er dan..juist..ik lig gerust tot etenstijd te slapen, na het heten val ik gerust weer in slaap en slaap gerust tot in de ochtend door weer.

Ik neem ook wel me dagen rust hoor en soms ken ik echt niet verder in de avonden vanwege de vermoeidheid en ben dan ook nog eens erg sago.

Gelukkig is stage bijna afgelopen..maar dan moet ik me als een wezenloze op me study gaan storten want die loopt nu grandioos achter. En geloof me...ik ben echt een keer goed ziek geweest al 2x

na Abunai 2006...voor die disco moest ik 30 routines LEREN...voornamelijk techpara. dat was 45 min parapara dansen.
Als paraliste wilde ik niet stoppen tijdens het dansen en zag ik de disco vaak iets als een performance een beetje.
30 routines, mijn cosplays, de workshop (toen nog met een danspartner die zelf niet zo heel goed was) en daarbij moest ik nog onze performance voorbereiden..dit is gedaan in 1 dag tijd, slaaptekort, bijna niks gegeten daaro, School, werk ALLES
Na abunai...ben ik ingestort...en niet zo'n beetje ook want de treinreis naar huis kon ik niet meer staan en heb veel gehuild. Een week lang ziek geweest.

Na Parijs. Jo had een griepje...was na een paar daagjes weer over...ik kreeg de griep..en heb 1,5 week ermee gelegen. Waarom zo lang??? Omdat ik lichamelijk en geestelijk te moe was om zelf te herstellen.
Teveel op me schouders genomen en daarmee weer op me platte bek gegaan.

Zoals je ziet is lichamelijk en geestelijk rust nemen erg belangrijk.
Laat jezelf niet verplichten iets te kiezen. Ik denk dat je familie je liever ziet als een meisje met een leuke baan die het naar der zin heeft dan een meisje die al 3 scholen heeft geprobeerd en zich erin nutteloos voelt.
Mijn intentie was om Niveau 4 te doen....ik mag in me handen klappen als ik niveau 3 zou halen.
Ik deed dit zodat Jody en me moeder trots op me konden zijn....maar waarom me de pleuris in werken?? Waarom niet doen wat ik kan en gewoon me best doen. Waarom zouden ze niet trots op me kunnen zijn als ik niveau 2 of 3 zou hebben??? BULLSHIT.
Ze houden van je/me om wie je bent....niet vanwege dat papiertje.
Als ik kan uitgroeien tot een goede coupeuse (met een niveau 2) dan ben je net zoveel waard als iemand die zich zo kan noemen maar niet zo goed is.
easy as 1,2,3

Dus neem je denktijd, doe een cursus, vraag info wat je er echt mee kan en neem dat met een behoorlijke pot zout want wat ze opnoemen is vaak iets wat je pas echt in de 2e a 3e zou kunnen uitvoeren omdat je dan de basis snapt.

Offline Noodles

• Mrs. Clooney
  • Parapara Addict
  • Nespresso, what else?
    • ジジ☆ぶろぐ
« Reply #607 on: 14 February 2008, 22:49:55 »
Ik ben werkloos.

ff copy-past van mijn livejournal:

Soo.. I'm out of my job since this evening. My boss came around 7PM, we kinda suggest something was up. He took Michael behind and then I heard something about "closing Replay earlier". So I knew it was bad news. Not long after that they came to the front and Michael told the big news: "Replay will be closed this evening". I was shocked. I knew that we'll be closing the shop in 2 weeks, but today?! We already planned a farewell-party. I couldn't even say goodbye to some customers and the shop probably. At that moment I was very confused and I can see that Michael was too. Kiki and Stevanus were also looking shocked.

We had to give back the shopkeys and pack our stuff. It felt like the boss wanted to get rid of us or something. Anyways, we stopped at the front of the shop and we talked a bit. Then the boss gave us 50 euro so we could have a drink and stuff. We walked for over an hour around the city with nothing to do. We wanted to go to the cinema but all the movies we wanted to see starts at 21.30 and that was a bit late. So in the end we didn't spend the 50 euro. So we're going to spend it when we'll be going to watch "Jumper" in Pathe Scheveningen.

I kinda hate it how it ended, I wanted to have a nice ending because I loved this job.

Offline sausmagneet

• Piemels
  • Parapara Addict
  • Poepgat
    • Oculeus
« Reply #608 on: 14 February 2008, 23:00:09 »
Aww damn, that sucks. Zomaar even? >_<

Offline Drawtothemusic

• SUPERCHARGED!
  • Mega NRG Member
  • I want to believe
    • Supercharged
« Reply #609 on: 14 February 2008, 23:00:41 »
Khad ook al gepost op je LJ maar damn het is echt fucked up hoe die dude binnenkomt en zegt: Yo we gaan vanavond sluiten dus pack your stuff and get outta here! Oh and here's 50 bucks so you guys can buy yourself a drink or something. Goodbye.

Ik hoop echt dat je weer een leuke baan vind enzo en leuke collega's. Ook klote dat je geen afscheid kan nemen van de mensen die altijd in de shop kwamen =(!

Good luck!!! *hug*!

Offline sausmagneet

• Piemels
  • Parapara Addict
  • Poepgat
    • Oculeus
« Reply #610 on: 14 February 2008, 23:04:37 »
Elke keer als ik met de OV door ander tram/trein/bus te nemen sneller probeer te zijn, kom ik altijd juist later aan. Elke keer zeg ik tegen mezelf: neem normale route, toch probeer ik het weer.

...vandaag dus weer.

M'n gezicht was vandaag ultiem gevoelig, zo pijnlijk. Gezichtscreme prikt dan zó erg.

Offline Radslag

• Bow chicka bow wow
  • Mega NRG Member
  • Hakuna Matata
« Reply #611 on: 14 February 2008, 23:43:40 »
Bah klote Noodles =/  wel weird dat ze inderdaad gewoon opeens een winkel dichtgooien :S. Hoop dat je snel weer ergens leuk werk kan vinden.

Minder leuk

Dit weekend weer zelf aan het werk bij de shell >.> stage voorbij en geld moet toch ergens vandaan komen toch =p >.>
Did someone call for a hairy plumber?..
Bow chicka bow wow~

Li1986

• Guest
« Reply #612 on: 15 February 2008, 00:49:15 »
@ Noodles
Aww wat klote :hug:... en een behoorlijk misselijke manier om mensen eruit te gooien zeg, bah >:(!

*edit* 15-02-200 9:51
Heb net met de huisarts gebeld ivm met hevige aanhoudende pijn op t kruispunt van nek rug en schouders (dit kreeg ik doordat ik mezelf ging uitputten voor die opleiding uit mn vorige berichtjes) en die adviseerde me om 4 keer per dag 2x 500mg paracetamol te nemen.

Hoogstwaarschijnlijke oorzaak volgens de huisarts; overbelasting van de spieren
Precies wat ik dacht =_=" ...
« Last Edit: 15 February 2008, 09:55:20 by Li1986 »

Offline stifffmeister

• Burnhaas
  • Member Of Fire
« Reply #613 on: 15 February 2008, 14:59:24 »
Ik moet straks werken en ik heb totaal geen zin.;

En ik ben nog is helemaakl brak.

Offline Mizu

• Super Euro Master
« Reply #614 on: 16 February 2008, 12:15:29 »
ah meeeeeeeen Noodles :( that really suuuuuuuuuuuuucks >___<
alsof het met 50,- gelijk weer goed is gepraat ofzo >_<