Ik heb ook stage gelopen bij kleuters, (2 keer)
Ik loop nu zelf al vier jaar stage en ik ben op 5 verschillende scholen geweest.
Ik kan alleen zeggen, dit moet je echt niet te zwaar nemen.
Kinderen die in groep 2 zitten, krijgen 'kleuter verlenging' omdat ze vaak te speels zijn en dus nog niet rijp genoeg om achter aan tafeltje te zitten en woordjes te leren, dat zou ze alleen maar ongelukkig maken, en hun leerprestaties worden er niet beter van. Je moet dit als iets positiefs zien, als ze dit gaan doen, kan het in de toekomst alleen maar beter verlopen.
Kinderen die naar een speciale school gaan (jaja, ik ben ook op een speciale school geweest) krijgen het daar heel goed. Er zijn zat kinderen die naar een speciale school gaan en daarna nog Havo doen.
Ze hebben vaak moeite met leren (MLK kinderen) en op deze speciale scholen krijgen ze extra begeleiding en ondersteuning, een geschikte werkplek, rustige lokalen om zich goed te kunnen concentreren. Vaak ook een speciaal programma aangepast aan hun niveau, en zo proberen ze het kind hogerop te krijgen.
Dus, niks om te huilen
.
verder weet ik niet hoe ze dit op de kinderen overgebracht hebben.
Ik denk eerlijk gezegd dat iemand heel negatief daarover heeft gedaan tegen de kinderen, en dat ze daarom moesten huilen, alsof het heel erg is.
Terwijl het echt niet zo is.
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..